Verkoopvoorwaarden
1. Toepasselijke voorwaarden
De levering van diensten (inclusief onderhoudsactiviteiten) en de levering van apparatuur (hierna te noemen de “Diensten”) zoals beschreven in de offerte (hierna te noemen de “Offerte”) en die worden uitgevoerd door een entiteit die wordt gecontroleerd door de LeaderServices SRL groep (hierna te noemen de “Aanbieder”) zijn onderworpen aan deze Algemene Verkoopvoorwaarden (hierna te noemen de “AV”). De AV vormen de basis van de commerciële onderhandelingen tussen de Dienstverlener en de Klant en zijn van toepassing op alle documenten die er expliciet naar verwijzen. Voor elke wijziging van de AVV is de uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de Service Provider vereist. De Dienstverlener en de Klant worden hierna ook aangeduid als “de Partij” of “de Partijen”.
2. Offerte/Offerte
De offerte van de dienstverlener is één week geldig. Voor alle bestellingen waarbij telefonisch of in aanwezigheid van de Klant ter plaatse offertes worden gemaakt, blijven de op het ogenblik van de bestelling meegedeelde voorwaarden van toepassing op die bestelling.
3. Voorwaarden en bepalingen
De Klant zal er in het bijzonder voor zorgen dat het werkgebied toegankelijk, schoon, overzichtelijk en veilig is voor de Dienstverlener.
4. Reactietijden
De interventie-, leverings- en uitvoeringstermijnen van de Dienstverlener worden louter ter informatie gegeven en zijn niet bindend voor de Dienstverlener. De Klant kan zich niet beroepen op een wijziging hiervan om een weigering van betaling of een vordering tot schadevergoeding te rechtvaardigen. De levertermijnen in de offerte van de Dienstverlener dienen uitsluitend ter informatie. Als de goederen niet worden ontvangen, zijn vertragingen te verwachten waarop de Dienstverlener geen invloed heeft. De Dienstverlener kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele vertragingen en de Klant kan geen aanspraak maken op compensatie.
5. Prijzen
De prijzen worden vastgesteld door de Dienstverlener op basis van de prijzen die gelden op de dag van levering. Het gebruik van specifieke apparatuur voor het werk is niet inbegrepen in de uurtarieven en wordt extra gefactureerd.
6. Herroepingsrecht
De Klant heeft geen herroepingsrecht nadat de bestelling telefonisch is geplaatst. Reiskosten worden in rekening gebracht.
7. Betalingsvoorwaarden
De Klant zal alle betalingen volledig voldoen op de dag van levering/na levering van de dienst door de Dienstverlener.
Facturen moeten door de Klant worden betaald in de valuta waarin de factuur is opgesteld, contant of per creditcard.
8. Te late betaling en rente
Bij niet-betaling van een factuur op de vervaldag is de Klant van rechtswege en zonder ingebrekestelling kosten en interesten verschuldigd. In geval van een geschil zijn alleen de rechtbanken van Brussel bevoegd. Rente is verschuldigd zonder voorafgaande ingebrekestelling en vanaf de vervaldatum van de factuur:
– vertragingsrente van 10% van het factuurbedrag met een minimum van €30
– een administratieve vergoeding van €30
9. Eigendomsvoorbehoud en ontbindende clausule
Materialen en onderdelen van welke aard dan ook die aan de Klant worden geleverd als onderdeel van een verkoop- of werkovereenkomst, worden pas eigendom van de Klant nadat alle vorderingen op de Klant volledig zijn betaald.
10. Garanties
Arbeid geleverd door de Service Provider is gegarandeerd voor zes maanden. Deze garantie kan alleen worden ingeroepen als het probleem waarvoor de serviceprovider is gebeld, zich opnieuw voordoet en de oorzaak van het probleem niet anders is dan bij de eerste interventie. Onderdelen die door de serviceleverancier worden geleverd, hebben een garantie van twee jaar in overeenstemming met hun leverancier.
11. Defecte producten
De dienstverlener kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade aan onderdelen die in het kader van dit contract zijn geleverd. Elke garantie met betrekking tot de kwaliteit, functionaliteit, duurzaamheid en geschiktheid voor het doel van de onderdelen wordt uitsluitend verstrekt door de Leverancier van de onderdelen en niet door de Dienstverlener. In het geval van schade of uitval van een onderdeel neemt de Dienstverlener rechtstreeks contact op met de Leverancier voor een claim, vervanging of reparatie.
12. Uitsluiting of beperking van aansprakelijkheid
De dienstverlener kan niet aansprakelijk worden gesteld als hij de overeengekomen dienst niet kan leveren in geval van overmacht of een absoluut onvoorzienbare situatie. De interventie wordt uitgesteld in overleg met de Klant.
13. Verwerking van persoonlijke gegevens
De Partijen verbinden zich ertoe om, elk voor zover het hen betreft, te voldoen aan de verplichtingen en vereisten van de Europese Verordening 2016/679 van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens (“RGPD”), Wet nr. 78-17 betreffende gegevensverwerking, bestanden en vrijheden, zoals gewijzigd, en elke wet- of regelgeving betreffende de bescherming van persoonsgegevens (“Persoonsgegevens”) die van toepassing is op de verwerking die in het kader van het Contract wordt uitgevoerd. Als onderdeel van de activiteiten van de Dienstverlener, zal de Dienstverlener Persoonsgegevens verwerken, in zijn hoedanigheid als verantwoordelijke voor de verwerking, met het oog op het beheer van en het toezicht op de uitvoering van de bestelling of het Contract (met inbegrip van, in het bijzonder, facturatie en inning). Het gebruik van Persoonsgegevens is strikt noodzakelijk voor de uitvoering van het Contract of vloeit voort uit het gerechtvaardigde belang van de Dienstverlener om de commerciële relatie tussen hem en de Klant te beheren. De personen die betrokken zijn bij deze verwerking (“Betrokkenen”) zijn de vertegenwoordigers en medewerkers van de Dienstverlener die verantwoordelijk zijn voor het onderhandelen, plaatsen en/of uitvoeren van de bestelling of het Contract. De Dienstverlener kan ook verwerkingen uitvoeren ten behoeve van elektronische commerciële prospectie. In dit verband verbindt de Dienstverlener zich ertoe de bedrijfsgegevens van de Betrokken Personen uitsluitend te gebruiken om producten of diensten aan te bieden die interessant kunnen zijn voor de Klant, voor zover deze producten of diensten rechtstreeks verband houden met de functies van de Betrokken Personen. De opslag van Persoonsgegevens is beperkt tot vijf (5) jaar vanaf het einde van de commerciële relatie tussen de Dienstverlener en de Klant en, indien van toepassing, voor een periode vermeerderd met drie (3) jaar vanaf het laatste contact tussen de Dienstverlener en de Betrokkene. De Persoonsgegevens die worden verwerkt, zijn bestemd voor de interne afdelingen van de Dienstverlener, zijn dienstverleners, de bedrijven die deel uitmaken van de groep van Dienstverleners en derden die hiertoe bevoegd zijn krachtens een wettelijke of reglementaire bepaling. De Betrokkene heeft het recht om zijn of haar Persoonsgegevens in te zien, op te vragen, te rectificeren, te verwijderen, te beperken en over te dragen, in overeenstemming met de geldende regelgeving. U hebt ook het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw Persoonsgegevens om legitieme redenen. Om deze rechten uit te oefenen, kunt u uw verzoek sturen naar het volgende adres: info@leaderservices.be